Industriell anvendelse av spillteknologi

23.10.2024, 18:00 - 23.10.2024, 20:00
Jernaldergården ved Universitetet i Stavanger, Ullandhaug
Publisert 1.10.2024
Picture of Industriell anvendelse av spillteknologi

Spillteknologi baner vei for innovative løsninger i industrielle anvendelser innen opplæring, motivasjon, nettbaserte fellesskap, visualisering og kommunikasjon av følelser. I dette foredraget utforsker vi bruken av dyp VR-teknologi og 3D-animasjon, og hvordan implementeringen av følelser i virtuell virkelighet kan skape mer engasjerende og effektive opplevelser. Ved å integrere avanserte spillmekanikker i profesjonelle sammenhenger, åpner vi døren for nye måter å motivere, lære og samarbeide på i en stadig mer digitalisert verden.

Erik Geslin er CEO og grunder av Asterion VR, som utvikler og distribuerer VR applikasjoner for politiet og militære anvendelser. Han er også Assosiate Professor ved UCO University, ParisTech - ENSAM.

Erik Geslin har 30 års erfaring innen spillindustrien, og innen virtuell virkelighet har han en omfattende bakgrunn, som dekker alle aspekter av utvikling. Som senior UX-konsulent og designer har han arbeidet på AAA-produksjoner for å fremkalle spesifikke følelser i VR. For tiden er han forsker ved Noroff NUC, og har koordinert brukerforskningsprosjekter om emosjonell gaming med Ubisoft. Med en PhD fra ParisTech ENSAM University på temaet "Prosessen for induksjon av følelser i videospill og virtuell virkelighet", er han en aktiv internasjonal foredragsholder om brukeropplevelse og følelser i VR.

Det serveres kaffe, te og lapper før og etter presentasjonen.

Møtet arrangeres i samarbeid med Tekna.

Mer som dette

Nyhetsbrev

NTVAs ærespris for 2024 tildeles Jarl Gjønnes og...

Får ærespris for utvikling av banebrytende teknologi for å rasjonalisere høsting og ta bedre vare...

Se mer

Artikler

Kapittel 5: Virtuell virkelighet (VR)

Virtuell virkelighet har fanget folks oppmerksomhet og fantasi. De siste årene har designere,...

Kapittel 27: Vi er alle borgere i Digitalistan

Verdensveven var en allmenning, en vidunderlig gave til menneskene. Men den tiltrakk seg...

Kapittel 25: Skaper digitalisering økt ulikhet?

De fleste jobber endrer seg, og mange til det bedre, når datamaskinene tar over kjedelige eller...

Kapittel 24: Kan vi bygge trygge og positive...

At vi lever gode liv – at vi har det bra med oss selv og i møte med andre – hva er vel viktigere...

Kapittel 1: Menneske 3.0

For å kunne forstå oss selv må vi forstå oss i forhold til «noe». Dette noe kan være natur eller...

Kapittel 11: Fra Super Mario til e-sport

Dataspill blir en stadig viktigere og vanligere del av menneskers liv. De engasjerer brukere med...

Kapittel 2: Hvis skolen ikke fantes

Asimov beskriver hvordan disse barna i 2155 hadde lært maskinkode allerede som seksåringer slik at...

Kapittel 8: Digital læring

Norsk skole er fremdeles solid plantet i industrisamfunnets læreprosesser og teknologier. Høsten...

Se mer

Publikasjoner

Teknologien endrer samfunnet

Teknologi endrer samfunn, noe som knapt nok er en nyhet. Om vi betrakter alt som er oppfunnet...

Den digitale hverdagen

Boken er den tredje i en serie fra Norges Tekniske Vitenskapsakademi, som tar for seg hvordan...

Det nye digitale Norge

Boken Det nye digitale Norge er en artikkelsamling som gir en oversikt over hvordan digitalisering...

Se mer

Arrangementer

Romfart i praksis

I have an idea for a space mission. What do I do next?

Batterier – kunnskapsgrunnlag og industrielle...

Det bygges nå en rekke storskala battericellefabrikker i Europa med en forventning om å etablere...

Norges forsknings- og teknologisamarbeid med...

De siste 25 år har Kina seilt opp til å bli verdens nest største - og i enkelte sammenhenger...

Se mer

Del på sosiale medier