Industriell anvendelse av spillteknologi
Spillteknologi baner vei for innovative løsninger i industrielle anvendelser innen opplæring, motivasjon, nettbaserte fellesskap, visualisering og kommunikasjon av følelser. I dette foredraget utforsker vi bruken av dyp VR-teknologi og 3D-animasjon, og hvordan implementeringen av følelser i virtuell virkelighet kan skape mer engasjerende og effektive opplevelser. Ved å integrere avanserte spillmekanikker i profesjonelle sammenhenger, åpner vi døren for nye måter å motivere, lære og samarbeide på i en stadig mer digitalisert verden.
Erik Geslin er CEO og grunder av Asterion VR, som utvikler og distribuerer VR applikasjoner for politiet og militære anvendelser. Han er også Assosiate Professor ved UCO University, ParisTech - ENSAM.
Erik Geslin har 30 års erfaring innen spillindustrien, og innen virtuell virkelighet har han en omfattende bakgrunn, som dekker alle aspekter av utvikling. Som senior UX-konsulent og designer har han arbeidet på AAA-produksjoner for å fremkalle spesifikke følelser i VR. For tiden er han forsker ved Noroff NUC, og har koordinert brukerforskningsprosjekter om emosjonell gaming med Ubisoft. Med en PhD fra ParisTech ENSAM University på temaet "Prosessen for induksjon av følelser i videospill og virtuell virkelighet", er han en aktiv internasjonal foredragsholder om brukeropplevelse og følelser i VR.
Det serveres kaffe, te og lapper før og etter presentasjonen.
Møtet arrangeres i samarbeid med Tekna.
Mer som dette
Nyhetsbrev
Får ærespris for utvikling av banebrytende teknologi for å rasjonalisere høsting og ta bedre vare...
Artikler
Virtuell virkelighet har fanget folks oppmerksomhet og fantasi. De siste årene har designere,...
Verdensveven var en allmenning, en vidunderlig gave til menneskene. Men den tiltrakk seg...
De fleste jobber endrer seg, og mange til det bedre, når datamaskinene tar over kjedelige eller...
At vi lever gode liv – at vi har det bra med oss selv og i møte med andre – hva er vel viktigere...
For å kunne forstå oss selv må vi forstå oss i forhold til «noe». Dette noe kan være natur eller...
Dataspill blir en stadig viktigere og vanligere del av menneskers liv. De engasjerer brukere med...
Asimov beskriver hvordan disse barna i 2155 hadde lært maskinkode allerede som seksåringer slik at...
Norsk skole er fremdeles solid plantet i industrisamfunnets læreprosesser og teknologier. Høsten...
Publikasjoner
Teknologi endrer samfunn, noe som knapt nok er en nyhet. Om vi betrakter alt som er oppfunnet...
Boken er den tredje i en serie fra Norges Tekniske Vitenskapsakademi, som tar for seg hvordan...
Boken Det nye digitale Norge er en artikkelsamling som gir en oversikt over hvordan digitalisering...
Arrangementer
I have an idea for a space mission. What do I do next?
Det bygges nå en rekke storskala battericellefabrikker i Europa med en forventning om å etablere...
De siste 25 år har Kina seilt opp til å bli verdens nest største - og i enkelte sammenhenger...